Sunday, October 25, 2009

Dan aku percaya pada 2:216~~~

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam

Semua ada melainkan mak cik, ibu saudara yang saya maksudkan~~~ [Sewaktu berangkat ke Melbourne buat pertama kali, sungguh merindui mereka~~~] Allah~~~

Saya tak sanggup tulis panjang. Tapi saya pohon doa anda semua, insan-insan soleh dan solehah mendoakan yang terbaik untuk ibu saudara saya. Cukuplah update status fb nie menceritakan segala-galanya. Saya tak sanggup menulisnya lebih panjang dari ini. Astaghfirullah.

"Saudara/i, ibu saudara saya masih tidak bercakap. Orang kampung dah dua hari baca yassin. Tapi mak saya kata muka dia jernih. Baru balik dari umrah. Subhanallah. Doakan terbaik untuknya. Dia tidak ada waris kalau dia pergi. Jadi mohon kita sedekahkan apa yang patut. Terbaik untuknya, kita tidak tahu, tapi dia tahu. Padanya kita pohon ek =)"

Optimis insyaallah

Terbaik~

Anda semua yang sudah ada waris, ada anak, didiklah dengan baik. Kerna anda semua ada harta paling berharga. Anak yang soleh. Macam mak cik saya nie. Hatta saya dan rakan-rakan kita yang belum berkesempatan ada waris, mungkin tidak mampu mendapat kelebihan syafaat anak soleh kelak. Maka didiklah mereka dengan baik.

Dan kami yang tidak berkesempatan ini, hanya mampu menginfaq sedaya-upaya. Dan beramal dengan ilmu yang ada hatta seciput sekelumit. Jazakallahukhairankasira atas doa semua.

Moga, muka kita juga jernih semasa menghadapnya nanti, insyaallah

The Son of Yusoff, insan yang dhaif

p/s : Di dalam as shahih diriwayatkan dari Abu Hurairah radhiyallahu' anhu bahwa rasulullah shallallahu' alaihi wasallam bersabda : "Apabila seorang anak adam meninggal, maka akan terputus amalannya kecuali tiga perkara : shadaqoh jariyah, atau ilmu yang bermanfaat, atau anak shalih yang mendoakan kepadanya".

http://ashthy.wordpress.com/2007/06/22/amalan-yang-tak-terputus/

2 comments:

shafiqabdullah said...

Semoga mendapat pertolongan dan dipermudahkan

Anonymous said...

May Allah bless and ease her path..
apa shj yg Allah tentukn untuk mak cik awk, saya yakin itulah yang terbaik..
dan saya doakan rahmat Allah mengiringinya..
may Allah gives u the strength and be patient, InsyaAllah..