Thursday, September 4, 2008

Beberapa Persoalan Yang Mengujakan?!

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam.


Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya).
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)

(A
l-Hujurat 49:13)


Adakah "Imran" seorang rakyat Palestin seperti yang daapt kusimpulkan daripada kenyataan Saudara Hafiz Al-Barkly? Bukan Albanian seperti yang aku telahi?

Adakah benar brother Osama telah mendirikan rumah tangga dengan seorang muslimah bertuah dari Kedah (to Yahya! bukan Kelantan, ok?! ;)) lantaran itu sewaktu bersalaman dengannya dia teruja bila aku mengiakan aku dari Malaysia?

Adakah "Imran" adiknya kepada brother "Bilal Pembancuh Kopi Segar" yang mungkin kedua-duanya adalah anak kepada seorang penjaga setia masjid yang asalnya merupakan seorang doktor PHD dari Palestin, Brother Mansoor?

Subhanallah!!! Allahumma temukanlah aku dengan jawapan bagi soalan-soalan ini, agar tenang hati dan terus menghargai betapa hebatnya kuasaMu menemukan kami semua!
k
Puji dan Puja untukMu, Sang Penyatu Hati,
Allah SWT Yang Maha Suci!!!
k
Bukakanlah rezeki kami untuk mencintai hamba-hamba yang mencintaiMu agar kami juga mencintaiMu selama-lamanya, dunia akhirat!!!

p/s : Solat sebelah Brother "Krishna" i.e Abu Ismail! Wah! Benarlah As-Saff : 8!

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more


No comments: